.
close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej
  • SKARGI I WNIOSKI

  • Przyjmowanie i załatwianie petycji, skarg i wniosków w Ambasadzie RP w Panamie odbywa się stosownie do zasad określonych w Zarządzeniu nr 13 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 19 kwietnia 2016 r. w sprawie przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i jednostkach podległych Ministrowi Spraw Zagranicznych (Dz. Urz. Min. Spraw Zagr. poz. 17 i 39). Szczegóły: http://www.msz.gov.pl/pl/kontakt/skargi_i_wnioski/skargi_i_wnioski

     

    Przedmiotem skarg wnoszonych do Ambasady RP w Panamie mogą być naruszenia interesów skarżących spowodowane zaniedbaniami lub nienależytym wykonywaniem zadań zleconych z zakresu administracji publicznej przez Ambasadę RP w Panamie lub jej pracowników, bądź przez komórki organizacyjne MSZ w Polsce lub ich pracowników.

     

    Przedmiotem wniosków wnoszonych do Ambasady RP w Panamie mogą być sprawy ulepszania organizacji i usprawniania funkcjonowania Ambasady RP w Panamie, poprawienia skuteczności jej działania oraz zapobiegania nieprawidłowościom.

     

    Uprzejmie informujemy, iż Ambasada RP w Panamie nie rozpatruje skarg na  instytucje panamskie.

     

    SKARGI I WNIOSKI MOŻNA SKŁADAĆ W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB:

     

    1. Pisemnie:

    Ambasada RP w Panamie, Financial Tower BICSA, Av. Balboa y c. Aquilino de la Guardia, piętro 32, Panama. Pisemne zgłoszenia będą przyjmowane po uprzednim ustaleniu godziny spotkania drogą telefoniczną: +507 3680250 lub przy pomocy adresu poczty elektronicznej: panama.amb.sekretariat@msz.gov.pl, w środy w godz. 13:00-14:00.

     

    2. Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres panama.amb.sekretariat@msz.gov.pl

    Skargi i wnioski nadsyłane drogą elektroniczną zawierać powinny imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek.

     

    3. Ustnie do protokołu: interesanci zgłaszający się w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są w środy w godz. 13:00-14:00, po uprzednim ustaleniu godziny spotkania drogą telefoniczną: +507 3680250 lub przy pomocy adresu poczty elektronicznej: panama.amb.sekretariat@msz.gov.pl

     

    Zgodnie z § 8 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

     

    Skarga, oprócz danych osobowych i adresowych skarżącego, powinna zawierać rzeczowy i szczegółowy opis okoliczności sprawy lub zdarzenia, którego dotyczy - w tym:

     

    • informację nt. danych osobowych oraz stanowiska pracownika, który zdaniem skarżącego naruszył obowiązujące przepisy, procedury i zasady,
    • wyjaśnienie, jakie przepisy, procedury lub zasady zostały naruszone,
    • informację nt. czasu, kiedy opisywane zdarzenie miało miejsce,
    • załączniki, które ewentualnie potwierdzą sytuację opisaną w skardze (kopie e-maili bądź pism kierowanych do placówki, kopie otrzymanych odpowiedzi, kopie dokumentów, itp.),
    • w przypadku składania skargi w interesie innej osoby, warunkiem jej złożenia jest uzyskanie zgody tej osoby przed wniesieniem stosownego pisma; zgoda taka może być wyrażona w dowolnej formie, byle oświadczenie woli tej osoby było wyraźne i niebudzące wątpliwości (najlepiej, gdy jest to pisemne upoważnienie podpisane własnoręcznie przez tę osobę uprawniające skarżącego do występowania w jej imieniu).

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: